C&R

C&R

2007. augusztus 10., péntek

Amikor felkészültem az Ipolyra....

Lassan már hagyománnyá válik nállam hogy felrúgom az időrendiséget de talan jobb is igy . Az Ipoly versenynek voltak ám előzményei is, az egyik az a bizonyos szaggatós peca volt a másik egy sokkal nyugisabb peca a Sebes Körösön itt a román oldalon Körös Tarján-nál. Munkámból kifolyólag dolgom volt Nagyváradon de mivel hamar végeztem a délutánt a Sebesen tölthettem. Egy gyenge hidegfront követte a Fishfantom kupát , ettől függetlenül a kánikula újra visszatért. Mellest nem is vittem magammal csak úgy rövidgatyesz tornacipő összeállitasban támadtam a vizet. Kötöttem jópár polibogarat mivel a nagy melegben még a Fekete Körösben is csak arra volt hajlandó ugrani a domi. Begázoltam a vizbe ami nem volt olyan meleg mint ahogy azt én elképzeltem felraktam egy polit és elkezdtem a pecát. A Körös itt nem hasonlit arra amit Komadinál láttam, a meder homokos-kavicsos nincsenek gödrök.
A meder közepén és általaban ahol a fő folyás van melyebb a viz de ott is talán honaljig érő lehet, viszont mindenütt még a közepén is hinár sávok vannak, ezeket néha nem is lehet látni mert viz alatt vannak . Jókora csapások vonták el figyelmemet melyek néha elég közel voltak hozzám, bár megdobtam mindet egy árva rámozdulást sem sikerült kicsikarnom. Mikor már jó félórat voltam derékig a vizben nagyon hiányozni kezdett a mellesem, szabályosan reszkettem - ha uszkáltam volna nem csak egyhelyben állok ilyen biztos nem fordul elő - felmerült bennem hogy abbahagyom a pecát és majd legközelebb mellesben folytatom. Azonban nem hagyott nyugodni a gondolat hogy úgy menjek haza hogy nem halszagu a kezem, tehát kimentem a partszélbe ahol már csak combközépig ért a viz és tovább erőltettem a polibogarat. Az eredménytelenséget légycserével dijaztam felkerült egy parasut amivel sikerült kicsikarnom 4-5 burványt amibol két hal meg is akadt de pár másodperc után leakadtak. Visszaváltottam polibogárra és egy hosszu hinársáv és part közötti horgászható tiszta részen mozgásra lettem figyelmes. Közelebb mentem 4db 50cm körüli domi járőrözött le-fel. Megdobtam őket egyből le is csaptak a polibogárra viszont hiába akasztottam halat nem éreztem, végül eltüntek a domik is.Lejjebb haladva még volt 3-4 rámozdulás ugyancsak vesztettem újabb 2 halat de ezek csak harmincasok lehettek. Végül mikor már elegem lett az egésszből a folyó majdnem közepén kiálltam egy homokpadra. Ekkor vettem észre hogy előttem a hinársávokon túl két helyen is 4-5 domi járőrözik. Egy kicsit fújt a szél is ami nem lett volna baj de mivel egyik másodpercről a másikra változtatott irányt lehetetlen volt pontosan dobni. Domitól még olyat nem láttam hogy akár 5-6 métert úszon a beeső légyhez de most valamiért nagyon kiváncsiak voltak. Itt a parasut már nem kellett nekik, viszont ha a polibogarat sikerült jól odavágni egyből odaúszott 1-2 domi hogy megnézze. Ekkor már sinen voltam 10 perc alatt kijött három domi, váltottam a tisztásokat is dobások között hogy legyen idejük visszaállni a helyükre a kicsalt domiknak. Az egyik burvány amibe rendesen bele is akasztottam egy szép domit adott ezt már fárasztani is kellet kicsit mert mikor közel húztam a halat csak akkor láttam hogy alábecsültem a méretét. Meg is lett, kimentem a partszélbe hogy lefotózzam, aztán olyan vigan úszott vissza mint aki élvezte hogy ki lett fogva.
Már nem volt kedvem visszmenni a vizbe csak a partról dobáltam, amikor egy nagyon sekély kiterült részre értem. Mint arra később rájottem itt azért elég mély árkok voltak a mederben. A lényeg hogy tanuja voltam a balin rablásának. Szinte pár másodperc alatt jó 50 méteres körzetben egyszerre, elkezdtek pattogni a kishalak, nem lehet szavakba önteni a látványt azt látni kell. Elhataroztam hogy fogok egy balint , meg is dobtam a rablásokat , néha volt is rá valami kapás , gyenge rántás de balin az nem jött, helyettük sikerült újabb két kis domit kiszedni .
Ekkor a nap már teljesen eltünt gyorsan sötétedett visszamentem a kocsihoz és összepakoltam, közben a vizet néztem ahogy a nagy domik - gondolom azok lehettek - egyre sürjebben jókora burványokkal tudatják 'ők csak erre a pillanatra vártak hogy én pakoljak és hagyjam őket nyugodtan vacsorázni. Sajnáltam otthagyni a vizet hisz most egéssz felelevenedett de, visszatérek én még ide .....