C&R

C&R

2009. február 24., kedd

Az első halak fogolytollas nimfára és nedveslégyre (az idén)

Nem birtam ellenálni a tündöklő napsütés csalogatásának, igy kiruccantam egy rövid lengetésre hogy leteszteljek néhányat a télen kötött legyeimből. Még a megyei verseny második fordulóján egyik öreg legyestől - aki vadászik is - kaptam fogoly tollakat. Ezek a tollak elengedhetetlen kellékei néhány nedveslégynek ezért nem árt ha van az embernek olyan ismerőse aki vadászik, sőt még jobb ha legyes is, mert egyből tudja milyen tollakat és hogyan kell begyűjtenie. Az ősszel el is kezdtem fogolytollas legyeket kötögetni, 1-2 próbát tettem is velük de nem erőltettem a dolgot, így nem is igazán bizonyosodhattam meg fogósságukról. Sajnos a vasarnapi próba sem lett valami hosszú, repkedtek a minuszok a gyűrük állandóan elfagytak, a szél egyre élénkebb lett és mikor szürke hófelhők buktak keresztül a hegyen eltakarva a napot annyira hideg lett hogy önként felhagytam a további próbálkozásokkal. Durván egy órát horgásztam, aminek java része azzal telt hogy kerestem a halakat de végül kb 20 percet sikerült a pikkelyesek társaságában elmúlatni. Egy elég nagy partszakaszt bejártam mire rájuk találtam, és bár számitottam a rájuk, de nem ott ahol végül is megleltem öket. A hideg ellenére elég sok repülő rovar volt nagyon közel a viztükörhöz, mikor pedig egy öbölhöz értem egy teljes rajzásba botlottam. Itt még az ősszel Cosmin barátommal riogattuk az utólsó kapásra ingerelhető kisdomikat. Az évek során megtanultam hogy télen itt legyezve küszön kivül mást nem igen lehet fogni - azt sem akármivel - esetleg nagyritkán egy-egy domit, így most is küsz reményében indultam otthonról. Amúgy nem vagyok Irsa Jani padavanja, de a küsz és domi ilyenkor a legjobb teszthal, ha sikerül megfogni öket az elkövető légy nagy valószinüséggel egy tuti péres/pisztrángos légy lessz tavasszal. Tehát megérkeztem az öblöcskéhez ahol rengeteg kis muslica szerü apró fekerte rovar repült szinte a vizhez tapadva és még valami nagyobb szürkés barna félcentis szúnyogra hasonlitó rovar rajzott. A halak ezeket szedegették anélkül hogy kiugrottak volna , nagyritkán volt egy-egy kissebb cuppanás de ezeket leszámitva csak a vizfelületen megjelenő körök árulkodtak arról hogy itt igencsak étvágyuknál vannak a halak. Bár nagyon közelről nem láttam a rovarokat, a nagyobbik fajta pont az én tesztelni kivánt fogolytollas nedveslegyemre hasonlitott, igaz ezek kicsit hotspotosra sikerültek mert rajzásra nem számitottam és kicsit fel akartam tunningolni a legyeket de a vörösrézfejes nimfákba semmi extrát nem tettem. Összeraktam a szerkót is, ami múltidéző hangulatomból kifolyólag ez esetben a már 5 éve nem használt pfluegger kompozit #5 9' bot a hozzá kapott valószinüleg Shakespeare Worchester wf5f HV vakitóan sárga zsinor együttesből állt. Ezt a zsinórt annak idelyén én elég szarnak tartottam most viszont rájöttem hogy a bot - ami mellékesen a leg fosabb lágy bot amit életemben láttam és bár kis halakat élmény vele fogni, egy kalapácsnyélen is könnyebb megérezni a kapást , de mégiscsak jó valamiért - volt a probléma a kezdetekben mert a zsinór még akkor sem keményedett be mikor itt-ott ráfagyott a viz. Mivel úgy tünt hogy a halak a felső rétegekben kajáltak én cselesen egy nimfát és egy nedves legyet tettem fel, hogy a legravaszabb fenéken táplálkozó uszonyosoknak se adjak esélyt hogy kimaradjanak a sorból. Maga az előke is egy egyszerü kb 2m sodort előke volt plussz 2 lépcsőben a finomitás - aminek merülnie kellett - és a két légy , egy princeBH alapra kötött de a fehér biot és barna hackle helyett csak fogoly hacklés nimfa és a hotspotos nedves.
Második dobásra már volt is egy gyenge kopim majd mikor kicsit belehúztam a cuccba valami újra idegesen belekapott a legyeimbe. Igazából én a nedvesre vártam az első halat de az nimfára jött. Viszont kevéssel ezután volt jelentkező a nedveslegyemre is, sőt ez még jobban is teljesitett mint a nimfa, de a legnagyobb halat - ami legalább 25 centi is meg volt és a fos botomat kellemesen hajlította , még fárasztottam is - már nem fotóztam le mert addigra a nyálkától szétfagyott a kezem. Az erőssödő egyre hidegebb szélben pedig legalább minden negyedik dobásra kötelező gyűrű szerviz is vol. Valahogy kihúztam mig fogtam 10 domit, s bár a bogarak még bírták a klímát én már nem annyira.Ssietve fedeztem fel újra a hazavezető utat mert a múltheti bogyókúrát nemigen kívántam vissza igy hirtelen felindulásból úgy döntöttem hogy a kályha előtt megszokott helyemen űzöm tovább a legyezés művészetét , egyenlőre :D